fredag 24 maj 2013

Vad gör man inte för att spara pengar?

Jag gör alltid såhär, sen ångrar jag mig. När jag hälsar på Billie i London tar jag billigaste flyget, men haken är att jag åker väldigt sent och tar ett väldigt tidigt flyg hem till Göteborg. Varje gång jag klickar på confirm, så är jag så nöjd över hur billigt man kan komma undan med en flygbiljett till London. Men när jag sitter på bussen från London till Stansted klockan 04.00 tänker jag alltid: Is it worth it?

Nu har jag gjort det igen. Om två timmar åker jag till Malmö för bara 29 kr. Dock går bussen 02.55 och jag är framme 06.25. Jag tycker inte om att resa ensam så tidigt/sent. Dels är det tråkigt, dels tänker jag bussar och spårvagnar inte kommer att komma i tid för det är natt och då kanske något kan gå snett fast ingen kommer att bry sig för chaufförerna kommer att tro att ingen har någon tid att passa klockan 03.00 på natten. Men den här ångesten och oron kommer alltid och den är lika onödig varje gång! Så nu ska jag bara tänka på att jag snart är hemma i Skåne och ska få träffa mina föräldrar, fira Mateas födelsedag med fina vänner och se Beyoncé i Köpenhamn med Matea! Jag längtar så!

Mina fina, fina vänner <3

1 kommentar: