fredag 7 juni 2013

Ett år har nu gått

Det har alltså gått ett helt år. Den 7 juni 2012 tog jag studenten. Vilken härlig känsla det var! För några dagar sedan satt jag på bussen i Göteborg, det var jag och en klass på 25 vita mössor som hade druckit sig berusade på Champagne som jublade så fort bussen svängde. Jag var så irriterad och tänkte onda tankar om dem i huvudet. Fast så slog det mig att jag hatade inte alls dessa 94:or som skrek och danade i bussen. Jag saknade min egna student. Jag saknade känslan av att ha avslutat en stor del av mitt liv och känslan av att plötsligt stå där med 20kg blommor om halsen och inte veta vad framtiden kommer att bjuda på. Så till er som åt Champagnefrukost hos vår granne i Örgryte och så tog studenten den 4 juni 2013, GRATTIS!

Så mycket har hänt på ett år:


  • Jag har flyttat hemifrån och in i ett kollektiv som senare blev mer som en familj
  • Jag har lämnat ett tre år långt förhållande bakom mig och blivit singel
  • Jag har gått ett år på Göteborgs Universitet utan problem
  • Jag har fått lära mig den hårda vägen att pengar inte växer på träd
  • Jag har för första gången fått ett jobb där jag får mer betalt om jag jobbar OB och skrivit ett riktigt kontrakt
  • Jag har lärt känna många fina och roliga människor 
  • Jag har träffat Ylva och Adam som för alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar