lördag 8 juni 2013

Torups slott

Igår fick jag en fantastisk idé. Jag bestämde att jag, mamma och pappa skulle gå på picknick och jag skulle få bestämma var vi skulle picknicka. Så idag slängde jag ihop en sallad, köpte grillad kyckling och körde oss till Torups slott. När jag var liten och hade släktingar på besök åkte vi ALLTID hit och jag tyckte det var så himla tråkigt. Förstod aldrig grejen med att hänga på en gräsplätt och titta på ett gammalt slott som man ändå aldrig kunde gå in i. Idag tyckte jag att det var så mysigt och om vädret tillåter kommer jag nog att spendera många sommardagar på den gräsmattan och även gå runt och titta på blommorna i trädgården. Vuxenpoängen rullar in som de ska, det går bra nu.

Slottet byggdes på 1500-talet, och renässansikt värre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar