söndag 2 juni 2013

Feed the horse

Igår hade jag den bästa utekvällen i Göteborg på mycket länge. Det var en perfekt fylla, vi var på en ny rolig lokal, där spelades musik man för en gång skulle kände igen och det bästa av allt var att jag vaknade utan dunkande huvud och torr mun. Vi var som sagt på Feed the horse och eftersom att det är Westpride nu så hölls festen på Göteborgs Stadsteater. Vi köade i 1,5h för att få komma in och under resans gång lyckades Ylva spräcka min mobilskärm, men den ska lagas nästa vecka så det är lugnt.

Gästerna värmdes upp med Danceoke, som karaoke fast med dans. Så en stor bildskärm hängde på scenen och alla tittade på och härmade musikvideorna på skärmen. Det var verkligen hur kul som helst. Alla var så inne i det och bjöd verkligen på sig själva. När det skulle göras chacha-steg till höger förflyttades alla till höger och när det skulle rullas på golvet så rullade alla på golvet. Detta är säkert något som funnits länge och görs ofta men för mig var det nytt och skitkul. Jag och Adam bestämde att detta ska genomföras på vår nästa hemmafest.

Kvällens höjdpunkt för mig var när Adam och Ylva ryckte tag i mig och sa: "Vi har hittat Mona Sahlin". Jag släppte helt konversationen jag var i och sprang fram till henne och hälsade. Jag sa att jag tyckte att hon var en mycket bra socialdemokratisk ledare och en oerhört stark kvinna. Hon tackade och sen pratade vi lite om vad hon gör just nu. När hon steg av posten som partiledare tänkte jag: Om jag en dag träffar henne ska jag säga till henne att mig gjorde hon minsann stolt. Två år senare slog min önskan in.

 Adam värmer upp med danceoke
 Peppa
 Denna bilden speglar Adam och Ylva så himla bra.
 Love, innan Ylva nästan puttade ut mig från balkongen. Har ett stort blåmärke vid revbenen. Jag trodde att jag var i ett lyckligt äktenskap.
Jag och Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar