söndag 9 juni 2013

I mina rosa gymnastikskor och mina svarta jeans...

... intog jag mitt nya jobb med lite ångest i magen. Jag har verkligen inte velat arbeta på restaurang, tanken av snorkiga kunder och balansering av vinglas på en bricka har gett mig en sådan stor klump i magen sedan 2 veckor tillbaka. MEN, jag blev positivt överraskad. Tjejerna, Maria och Sandra, som hjälpte mig att lära mig rutinen var hur gulliga som helst och duktiga på att lära mig kassan och rutinen i övrigt. Efter nio timmars jobb fick jag gå hem och jag kände mig faktiskt igång, det här kommer jag ju klara av hela sommaren var de enda tankarna som cirkulerade i huvudet de sista timmarna!

Jag ska sluta att få ångest för minsta lilla. Grejen är den att om jag inte känner till det jag ska göra, exempelvis börja en ny kurs på universitetet eller ett nytt jobb, så tänker jag alltid: Hur ska jag klara detta? Detta har jag aldrig gjort och därför kommer jag vara dålig på det. Jag underskattar mig själv för ofta för mitt eget bästa. I själva verket är jag väldigt snabblärd, det övertalar jag alltid mina arbetsgivare, ska bara övertala mig själv också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar