torsdag 11 april 2013

11 april 2013

Billie är tillbaka i Göteborg och jag blir alltid lika glad när hon smsar och säger: Jag går från Valdemars lägenhet nu, ses snart babu. Då känns det som att vi bor i samma stad och inte i två olika länder. Igår knackade hon på dörren och vi slog oss ner i vardagsrummet för att plugga. Det var svårt. Vi blev lätt distraherade och pratade om annat eller så kom Adam ner och sjöng för oss. Vi skulle egentligen plugga tillsammans idag med, men vi ställde in det för bådas skull.

På kvällen följde jag med Billie, Valdemar och Valdemars bror till Yaki-da där Valdemars syster skulle ha en spelning. Det var trevligt och för att vara en vardag så var där ovanligt mycket människor. Efter något glas för mycket traskade jag hem igen och avslutade kvällen med ett avsnitt av The Office US, som vanligt.

Hela den här dagen har spenderats med huvudet i mitt anteckningsblock där jag sedan en vecka tillbaka har skrivit fina listor och sammanfattningar som nu ska bankas in i huvudet och stanna tills imorgon då jag har min tenta i Kultur och samhälle.

Valdemar och Billie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar