onsdag 17 april 2013

17 april 2013

Det har varit så himla varmt i Göteborg idag. Jag gick klädd i strumpbyxor, klänning och mina svarta mockajacka och fick ett tag gå utan jacka för jag det var helt enkelt för varmt för vårjacka.

Här kommer dagen i bilder:

Tyckte av någon märklig anledning att min frisyr var snygg när jag vaknade. Ville föreviga så jag satt en stund framför photo booth. Försöker ju som sagt träna bort mitt colgate leende. Som ni kan se så vet jag inte riktigt vad jag ska göra med munnen om den inte för le.
Var i skolan en kort stund, mötte Adam efteråt och fikade på da Matteo. En av deras uteserveringar är på en innergård som de delar med en blomsteraffär. Så fint!
Efter fikan och en liten runda på stan mötte vi upp Ylva för att göra något man egentligen bara ska göra en regnig dag, men vi var så sugna på att gå på utställningen, Vi är romer, på Göteborgs Stadsmuseum
I utställningen fick man läsa om och höra hur det är att leva i Sverige som rom. Till exempel hur man trots fast anställning och utbildning stämplas som tjuv när man berättar att man är rom.

Utställningen var väldigt nyttig och sevärd för den som idag 2013 har fördomar och tro sig veta vilket liv romer lever.


På Göteborgs Stadsmuseum finns även en utställning om vikingar. Adam och Ylva tyckte att det var skitcoolt. Det tyckte inte jag...

... så jag satte mig i ett fönster och väntade på att deras diskussioner om coola vikingasvärd och hjälmar hade avslutats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar