fredag 5 april 2013

5 april 2013

Jag hade såklart läst fel på inbjudan på Facebook, Margot Wallström föreläste alltså inte på Göteborg Universitet igår utan det är nästa vecka, den 9 april. Detta insåg jag och Ylva när vi steg in i huvudbyggnaden och det var helt tomt.

Men vädret var så fint så vi bestämde oss för att gå och fika med Adam som vi mötte upp vid Trädgårdsföreningens ingång. Vi gick och fikade i Rosenträdgården och pratade politik. Jag vill helst prata så lite politik som möjligt med Adam och Ylva. Speciellt Adam. Tycker att det kan bli jobbig stämning, iallafall för min egen del. Fast detta var ett roligt samtal där vi mest diskuterade ungdomsförbund och deras funktion och inverkan. Så som jag beskriver det så låter det väldigt seriöst, dock inte mindre intressant.

På kvällen kom Andreas förbi och vi tittade på Game of Thrones. Jag känner såhär: I don't hate it, but I need more episodes för vi såg bara två. Tyckte att det var bra skådespelare och fina miljöer. Det är så mycket viktiga dialoger hela tiden vilket var svårt för mig för jag har lätt för att tappa koncentrationen, speciellt när mobilen plingar till i fickan.

Ikväll kommer några av Adams vänner över på grillkväll. Hans vänner är väldigt trevliga och öppna. De påminner mig mycket om mina vänner från Trelleborg. Såsom vi kallar oss för gumzizarna kallar de varandra för vikingarna. Jag hade egentligen bestämt mig för att köra på en vit månad hela april, men jag tror nog jag bryter det för ett glas vitt vin på terrassen med gott sällskap. Jag är så odisciplinerad...

Mitt i Göteborg finner man en oas som inte är så fin nu men som fylls med rosor och annat fins på sommaren.

Palmhuset 
Min basker krympte i tvätten, till min förskräckelse... Älskar inte min frisyr till 100% än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar