lördag 6 april 2013

6 april 2013

Man kan klart säga att den svenska våren är kommen. Den är lika oförutsägbar som den svenska sommaren. Igår när vi skulle grilla, för det hade verkligen varit varmt hela dagen, Adam hade solat och blivit brun, dukade jag och Adam upp fint i trädgården med massor av ljus och jag hängde upp mina fina vimplar. Precis när vi ska börja grilla kommer den där kalla vinden och stryker sig slugt över halsen  och man kan nästan höra den viska: "Det trodde du va? Att våren var här och du skulle kunna sitta ute utan jacka". In åkte alla ljusen och det dukades upp i köket. Men plötsligt tittade solen fram igen och vi kunde faktiskt sitta utomhus i en timme, man får vara tacksam för det lilla man får. Dock var alla inlindade i filtar men det var ändå vår, äntligen.

Efter kvällsmaten tittade vi på ett avsnitt av Game of Thrones och därefter blev det snack i soffan med te och kaffe. Det var verkligen en mysig kväll och Adams vänner är som hur snälla och roliga som helst.

Idag körde jag kondition på gymmet och sedan jag kom hem har jag suttit och pluggat Samhälle och kultur varvat med The Office US säsong 3 som jag även avslutade. Tur att det finns fem fler säsonger!

Adam tar en bild på Linnea och Bambi. Med ett filter som heter Rise på instagram såg våra bilder ännu varmare och vårigare ut.

Adam och Petra som faktiskt är rätt lika!

Adam får vara mannen i huset när Ylva inte är hemma.
Årets första barbeque! 

Redo för Game of Thrones. Vad jag uppskattade med gårdagens gäster var att de mer än gärna ställde upp på bilder och tyckte det var bra att saker och ting dokumenteras, till skillnad från Adam. Men han skärpte till sig till den här bilden vilket jag uppskattar. 



1 kommentar: