torsdag 4 april 2013

4 april 2013

Det är verkligen vår nu! Det är 7 grader ute och idag när jag började min morgon med en powerwalk med Andreas behövde jag ingen jacka, gick ut med en munktröja. Jag kan ha balkongdörren öppen utan att frysa och vi har stängt av golvvärmen i köket.

Dagen kommer att bjuda på lite olika händelser. Jag ska nu sätta mig och plugga lite Kultur och samhälle. Därefter ska jag bege mig till Göteborgs Universitets huvudbyggnad och lyssna på en föreläsning med Margot Wallström. Ikväll kommer Andreas tillbaka och då ska vi kolla på Game of Thrones för första gången. Han har aldrig sett det och det har inte jag heller, men verkligen ALLA rekommenderar det. Jag har svårt för att kolla på filmer och serier som många hypear. Det är verkligen en dålig vana, jag känner liksom att jag måste upptäcka saker själv. Resultatet blir att ingen vill diskutera serier med mig för de är inte alls lika intresserade som de var när serien började eller så har de glömt vad som hände i säsong ett för att de just nu tittar på säsong fyra eller fem av en viss serie. Jag måste bättra mig på detta. Nu har jag iallafall Andreas att eventuellt hypea säsong ett av Game of Thrones med, tacksamt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar